cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Liesbeth
Newcomer II

Advies gevraagd.

Hallo Allemaal,

 

Uit het niets en vrij impulsief ben ik een paar weken met de cc self-paced cybersecurity cursus begonnen. Een vriendin tipte me op deze cursus. Ik was begonnen met SEO maar met de komst van ChatGPT zocht ik naar een alternatief. Ik ben begonnen en vind het ontzettend interessant. Ik wil meer reizen en locatie-onafhankelijk werken en leven.  Het liefst als zzp-er en digitale nomade. Ik ben gekwalificeerd als field guide om gasten mee te nemen op gamedrive(safari) in big five gebied in Zuid-Afrika. Als ik mijn schietkwalificatie haal ( niet om te jagen, maar als allerlaatste redmiddel) dan mag ik dit ook op bushwalks. In eerste instantie was het plan om te verkassen naar Zuid-Afrika. Door de hoge werkloosheid nog eens ernstig verergerd door de pandemie onder locals, wil ik dit niet. Ik ben op mijn best in een groenere omgeving. Het liefst ben ik in de Afrikaanse bush en niet alleen in Zuid-Afrika. Er zijn beperkingen met visa 

In mijn vorige post hebben een paar mensen gereageerd wat ik zal kunnen gaan doen zonder ICT-ervaring. Zijn er ook mogelijkheden om dit als remote job te gaan doen of kan dit of is het beter om bijv.drie maanden binnen bij een bedrijf op projectbasis te gaan werken en daarna naar een ander bedrijf te gaan. En een vaste baan die volledig remote kan misschien ook.

Hebben jullie ideeën wat eventuele mogelijkheden om locatie-onafhankelijk te kunnen gaan werken?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Met vrolijke groet,

Liesbeth

Hebben mensen ideeen

1 Reply
Metzie
Newcomer I

Ik denk dat remote werken pas gaat als je medior of senior niveau heb behaald binnen je vakgeied. Een junior heeft meestal veel begeleiding nodig en dan denk ik dat fysiek samenwerken met een senior onontbeerlijk is om een goede kennisoverdracht te faciliteren.

 

Wellicht een wat ouderwets uitgangspunt, maar zo kijk ik ernaar.